måndag 1 november 2010

Arbetspremiär och brända plogstöttor.

Jaha, då var dag ett på min nya arbetsplats avklarad. Full fart hela dagen och jag har fått träna upp mitt Mullerup-sinne igen (fodervagnar)! Pinsamt nog glömde jag handduk så jag har luktat gris hela vägen hem plus lite till när jag väntade på att värmen skulle infinna sig i stugan.


Dagen till ära firade jag min kvälls-hemma-närvaro med att baka bröd. För att spurta med jäsningen ställde jag degbunken på vedspisen. Jag fick väl önskat resultat men mindre önskat var det när jag satte handen under bunken. Numera har jag en månskära inbränd i handflatan. Fick stresspåslag på en gång, deja vu antar jag från min arbetsolycka där jag blev skållad. Men efter två alvedon, lite gnäll, en dusch och mat känns det bättre.


Tröttheten slår till med full kraft efter en sådan här dag på en helt ny arbetsplats. Trogen min kropps hälsa har jag sköljt näsan och tänkte jag gå och sova när det slog mig att jag håller på att baka så det ska jag väl slutföra först. Så här ska brödet se ut...i den bästa av världar. Mitt bak är betydligt mer platt och utflutet med deformerade kanter som i en MC-donalds reklam nästan. Blir säkert gott i allafall i värsta fall kan jag använda det till att stötta upp plogbladet till traktorn på.

Hej hopp, stopp och galopp.

2 kommentarer:

  1. Hm, om du har en stuga - vad har jag & Tommie då?! :( Skönt att höra att du har kommit i gång med nya jobbet i alla fall; måste kännas grymt (fyndigt va?) skönt! Kram GrannTanten

    SvaraRadera
  2. Haha, i sådana fall har ni en bod!!! Ja det är grymt skönt att komma hem efter jobbet varje dag. Jag njuter av varje stund.

    Kram J

    SvaraRadera