måndag 22 november 2010

Advent i antågande.

Nu kan jag berätta att plogbladet är på. Efter en lång och mödosam söndag så kom det äntligen på plats. Våra alltid lika underbara grannar servade med ett par starka armar, sällskap till Rocky och ett aldrig sinande tålamod! Tidigare i veckan var min svåger hjälten på plats och hjälpte mig att få på snökedjorna. Det krävdes ett järnrör, ett spett, en polygrip och några fula svordomar (från min sida) men till slut så. Nu när jag har gjort allt en gång så ska det väl förhoppningsvis inte krävas två veckor nästa gång för att få på allting.

I veckan hade jag lyckan att få hem mitt paket från Frö med posten så redan i januari-februari kan jag börja med min förkultivering. Men det gröna jag ska pyssla med framöver är min Amaryllis som vi fick av våra trevliga middagsgäster förra helgen, Mio och Thomas. Jag ska också påta ihop ett par kransar av enris att ha både inne och ute för enar har vi gott om.



En sådan här kanske. Min blir säkert inte riktigt lika korrekt men inspiration är alltid bra.




Ja det var allt för nu. I veckan ska det äntligen julstökas lite. Jag ska lägga upp bilder på vårat nya sovrum och mitt nya kontor när jag börjar få det på plats.

På återseende.

/J

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken bloggare du blivit! =)Kul o läsa vad du pysslar med o funderar på. Saknar dig massor, skulle behöva en jejjedos snart igen!! Puss på dig bästaste =)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja jag är riktigt modern! Saknar dig väldigt mycket också. Hoppas att vi kan skrapa ihop lite gemensam tid snart!

    Puss & Kram
    J

    SvaraRadera