söndag 7 november 2010

Grön shopping.

Fönstershoppandet slutade med 880 kr mindre i kassan.

Inköpslistan:

Till blomlådorna.
Vita Pelargoner och Förgätmigej allt i fröform för att jag ska ha nått att göra i vinter samt bespara hushållsekonomin lite!



Tilla krukor och amplar.
Petunior i klara färger.





Krukor
Blomsterböna att klättra som prydnad och till att äta.





Växthus och drivbänkar.
Gurka och Mangold.




Röda rötter.





Istället för sallad äter jag gärna Spenat och Broccoli.





Svartrot och Purjolök såklart.





Kanter och krukor.
Jordgubbar och smultron att njuta av att både titta på och smaka på.




Tomater, paprika och chili gör jag med, som förra året = Torkar kärnor från det vi äter. Efter att jag har gjort i ordning rabatterna sätter jag ner Förgätmigejen till hösten i kanterna och förhoppningsvis tar dem sig och fyller ut med åren. Pelargonerna kan jag förhoppningsvis ta in och få dessa att övervintra så jag slipper köpa nya året därpå.

Jaha vi får väl se hur trädgården kan tänkas se ut nästa år, mycket har jag att pyssla med i allafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar