söndag 24 oktober 2010

Sammanfattning av Dr. Snuggles

Glasögon på och håret bakom öronen. Här kommer en sammanfattning utan dess like, tangenterna kommer att glöda i två dagar efteråt.

Jag + Lastbil, med allt vad det innebär = Sant. Vi hade underbara sommarveckor här med hästarna från Lagbostall, jag gick doch från klarhet till klarhet. Ridskola: Ja Egen häst: Nej

Jag vet hur jag ska bygga inne i fårhuset i vinter och har dessutom hämtat 1,5 km stängsel + stolp till mina fasta fållor. Mitt livs prövning som lastbilschaufför skall tilläggas då avhämtningsstället låg på adressen "Mitt ute i Nowhere-helvetet med ingen som helst jävla väg dit" En för uppmuntrande gubbe framför lastbilen som tyckte att jag bara skulle köra och en ängslig sambo på sidan som tyckte jag skulle ta om. Efter ca 20 minuter kom jag runt sista kröken och då börjar tanten på gården vifta om hur jag ska backa till och då var det nära att tanten hade fått gå åt som mindre mört stycke på grillen. Väldigt bra skick på stängslet för övrigt.

Kollektiv - inneboende = Jag återtar mitt hem! Ja, så är det. Våra inneboende har fått lägenhet i Tierp och jag önskar dom all lycka i sitt vidare letande efter det optimala huset.

Förövrigt har jag gjort mig såpass impopulär hos min arbetsplats ledning så att jag bör byta arbete och det har jag också gjort till SLU där jag börjar den 1:a november. Det kommer garanterat att vara ett utvecklande arbete och det ska bli fantastiskt att få komma hem varje dag. Jag räknar ner dagararna och duckar för onda ögon sista veckan men framför allt ska jag kramas med alla underbara elever och fantastiska kollegor. Jag kommer sakna dom.

Jag kanske ska ha studier som fritidsintresse framöver. Funderar på ämnen som miljörätt, rättskunskap och kanske senare juridik om det faller Annelunds baronessa i smaken, också inriktningar inom beteendevetenskap lockar - blandad kompott precis som jag vill ha det.

Senaste tiden bryr jag mitt huvud med funderingar på om jag skulle kunna tänka mig att bli en soldatfru. Jag hade absolut sagt "aldrig i livet" förut. Men om nu min sambo skulle vilja bli soldat och dessutom skulle fria till mig. Hur ska man kunna säga nej då. På fråga a) svarar jag ett absolut nej och på fråga b) svarar jag JA, trodde aldrig att du skulle fråga! Får jag svara det?

Förra helgen hade jag fantastiskt härligt sällskap här av min bästa vän Steffie och hennes underbart korkade hund Carla. Vi hade heldagar utomhus i det härliga höstvädret med korvgrillning och beskärning av vinbärsbuskar - rätt lyckat faktiskt. Mindre lyckad var katastrofen med min beskärning av vårat ena äppelträd. Det ser ut som att någon sorts kärnexplosion invändigt i trädet har ägt rum och där det då har skruvat sig och skjutit iväg flertalet grenar för att sedan stå kvar som en klädhängare för jättar. Speciellt. Charmigt kanske man skulle kunna säga, det låter bättre.

Jaha nu är vi nog framme vid dags dato. Dagens problem: Vi får inte upp någon bra värme i pannan, nästan ingen faktiskt! Håll tummarna för att vi får ordning på det innan vintern! Vi har för lite ved också men där ser man vi är bara på år noll än så länge och om vi skulle glömma bort det någon gång som kommer vi garanterat att bli påminda i vinter när det är varmare i traktorn utan värmepaket än vad det är under täcket i sovkammaren!

Hej hopp Vedastock

2 kommentarer:

  1. Skriftlig Varning!
    Baronessan Annelund får se till att vara något ihärdigare med sin bloggning nu när hon "flyttar upp" till gården permanent. Annars tvingas Lök Nyponsson att ta till rättsliga åtgärder.

    Tack o hej lökpastej!

    SvaraRadera
  2. Baronessan hör vad herr Lök Nyponsson säger och ska genast se över hanteringen av bloggen för att se vilka åtgärder som behöver vidtas. Vidare önskar baronessan att bli kontaktad per post om rättsliga åtgärder skulle bli aktuella.

    SvaraRadera