onsdag 14 juli 2010

Nu ska jag för er berätta!

Jag har tidigare pratat om det fantastiska grannparet numera räknade som våra fantastiska vänner. Säg det dom inte ställer upp med, bygger dom inte hönshus åt oss så lånar dom ut diverse verktyg och gräsklippare och tror ni inte att dom tog sig an sitt lik som har stått ute på tomten i minst ett år av snöyra och överkvalmig hetta, bara för att vi inte fått tummen ur och köpt en egen gräsklippare.





Här är dom omtalade två - Helena och Tommie - på det återuppstånda liket!






Dessutom vill jag tillkännage att hagen är klar, så gott som på lite elrep runt jordkällarn så jag slipper förrådsha en häst eller två där resten av säsongen. Jag hade lite problem med jordningen och att försöka lista ut var dom gamla jordspetten var så från början hade jag bara ca 1000V i stängslet men igår eftermiddag brakade det på med härliga 4000V.





Här ser vi då ett väl bearbetat hörn!







Så var det med det, nu kan hästarna komma och planen är väl faktiskt att dom ska komma idag. Han, Villy, får sällskap av ett litet gotlandsruss vid namn Bomull, 21 år och barnkär så henne kanske till och med min mamma kan träna sin hästvana på.

Jaha, imorgon skriver jag teorin för lastbilskortet så håll en tumme var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar