torsdag 1 juli 2010

Får får får? Nej, får får lamm!

I eftermiddags var jag ute i Södra ladan och kollade på mina foderbord som jag har varit och hämtat på Vreta gård i Enköping, dom ska upp till Norra ladan, Fårens boning, så småningom. När jag satt där i djupaste bondetankar så trillade poletten ner, med buller och bång den måste ha varit värd en förmögenhet!

Så här blir det, jag kan ha en kollega som muttrar för sig själv nu: "Det var ju det jag sa!" Det ska vara enkelt! -Du ska göra det enkelt för dig. Jag vet inte hur många gånger jag har hört min vän och kollega, Fidde, säga att jag ska göra just det, Enkelt! Men visst är det så och så blir det!











Det i svart är alltså befintliga boxar och väggar, enklare än så här kan det inte bli. Det i rött snickrar man ihop av befintligt virke, ett staket i brösthöjd med flertalet grindar för enkel hantering vid t.ex. klippning, vaccinering medmera. Det i grönt har jag redan och det ställs alltså uppepå befintligt foderbord i betong, det blåa är kommande hagstaket. Halm och hö kastas ner från skullen och det kommer dit med hjälp av en traktor med frontlastare, jag har hittat 50-talare för en 15´. Det mockas ur för hand 1-2 gånger per år.

Som sagt familj och vänner: Grillfest underförstått -Arbetsklädd. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar