torsdag 8 juli 2010

Malliga grodor och surrande myggjävlar.

Idag var jag på körskolan för andra gången och det går faktiskt hur bra som helst. Jag har kört tätort, statstrafik, motorväg och fått avancera till splitväxlarna (typ överväxel). Det är skitkul, rent ut sagt, att köra. Någon vrickat förkärlek har jag ju till tunga fordon och maskiner. Betyget idag, om jag får lov att skryta lite, blev att "Det är en fröjd att åka med mig när jag kör lastbil."


Någon av dom här skulle jag tro att jag kör, ska försöka fota den vid tillfälle, risken är väl att man får någon sorts Hill Billy-stämpel om man går och fotar lastbilar så jag får göra det i smyg!



Dom senaste kvällarna har jag tillbringat med att bygga hage med allt vad det innebär, med tanke på att jag börjar bli människa först framåt nio på kvällen tack vare värmen så har det blivit en del arbete ända fram till midnatt. Jag fick dock ett härligt avbrott igår när en kollega och numera vän från Berga var och hälsade på med sin underbara lilla Diva, en helt rasenlig nakenhund i min mening, jag hoppas att "divorna" återkommer inom en snar framtid nu när, sen några timmar tillbaka, det står klart att Villy och en kompanjon kommer i början av nästa vecka. Min kollega Sara har varit ett fantastiskt bollplank i hästletandet och det var helt klart hennes tankar som fick mig att gå tillbaka till nordsvenskar istället för ardenner och att det nu verkar kunna sluta med en unghäst dessutom!

Ikväll har min svägerska Camilla tillsammans med en massa mygg varit min högra hand vid isolatorskruvande i förbannat hårda och sega gamla trästolpar. Jag har till och med fixat en mindre blåklocka till imorgon då skruvdragaren och stolpen blev starkare än jag och det slutade med att skruvdragaren for runt ett varv och gav mig en lagom härdande box på kindbenet. Men visst jag är ju en mallgroda och hårding idag så vad gör det!


Ikväll skulle jag vilja avsluta med att tillägna morgondagen, den 9:e juli, till den största hårdingen av dom alla, våran pappa. Jag tar mig friheten att tala för oss alla när jag säger att vi saknar dig och grattis till mig och mina systrar på vår pappas födelsedag. Vi minns dig med värme och med glädje.

Christer Båskman
2005

1 kommentar: