onsdag 30 mars 2011

Pricklost!

Mina prickar till aao har forsvunnit for dagen. Det kanske blir begripligt anda.

En riktig klassiker har hittat tillbaka till mina smaklokar. Efter en trevlig kaffe i solen i Hindersbo begav sig Grannfrun och jag in till Ingenmanslands metropol, Ostervala. Pa Coop hittade jag en barndomsfavorit.


Jag oroade mig for att det skulle bli som nar jag provsmakade valling igen, som jag mindes som valdigt gott, jag holl pa att krakas. Smaklokars minne ar inte att lita pa. Messmoret daremot smakade precis som jag mindes det, mumma. Dessutom till min stora gladje ar det ganska nyttigt jamfort med mycket annat. Rikt pa kalcium och jarn, inga tillsatser och fettsnalt, kan inte bli mycket battre for att vara ett palagg.


Det var allt vad jag orkar skriva en prickfri dag!

2 kommentarer:

  1. Fan vad du har blivit het på att blogga nu'ra - kul! :-)

    / Grannfrun

    SvaraRadera