söndag 20 mars 2011

Hyllning till Paradisfågeln.

D-vitamin i mängder får man om man vistas ute dagar som denna! Det har min utomordentligt ambitiösa gårdskarl gjort idag med motorsågen i högsta hugg. Tillsammans med sin broder och med sin mentor i husliga grovsysslor har han varit ute längs Crosslingan i skogen och rensat den fri från störande vegetation i form av träd. Detta i en tilltagande trängtan efter tvåhjulingens säsong.

Tål att nämnas att som blivande man till en Lantlolla har Christian tagit sig an rollen som gårdskarl oerhört seriöst. Inte nog med att han tar hand om veden så är han också den numera självutnämnde föraren utav traktorn med diverse redskap både framför och bakom. Motorsågen som också den från början har varit min last har nu glidit över i min karls starka armar och med stor entusiasm är han ute och fäller timmer i skogen. Detta är något jag leende finner mig i. Det finns ändå gott om krävande arbeten på denna gården så sysslolös lär jag inte bli.

Idag har alltså Gårdskarlsuniformen burits, till mångas förfäran. Det finns dock tre typer av uniformer i min Darlings garderob. Den första som redan har omnämnts har två andra, tack och lov mer förlåtande uppföljare: Soldatuniformen och Crossoutfiten.

Förutom efterlängtade solstrålar och mer eller mindre heta klädstilar planerar vi också ett bröllop. Det går bra. Det börjar bli lite tryck på att inbjudningarna måste sändas ut och dessa kommer inom kort, eller nått! Ikväll skall mått mätas och kläder beställas. Inom en snar framtid ska ena bilen säljas och bidra med det ekonomiska.

Mina försådder gror och förhoppningsvis kommer dom att fylla blomlådor, krukor och urnor lagom till att tvåsamheten skall äktas. Jag hade visst glömt att kolla blomningstiderna så risken finns att det kommer att vara mer grönska än färgprakt men det må så vara, det går nog lika bra att gifta sig i allafall!

Vidare skall köksträdgården börja tillverkas i vår. Ritningar på idéer kommer att läggas upp här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar