lördag 12 juni 2010

Något i hästväg.

Jaha, här var det ett tag sedan man var. Det har faktiskt inte hänt så mycket mer än sist.

Jag håller fortfarande på och försöker lösa stängselfrågan, ringde länsstyrelsen och frågade om rovdjursbidrag men till och börja med måste jag ha ganska många får först och jag tycker då att jag behöver ha ganska många stolpar och mycket nät först...men alla är vi olika. Jag känner mig inte så stressad över det det får liksom lösa sig med tiden, nog första gången i mitt liv som jag har uttryckt mig på det sättet!

Så fåren kommer alltså som tidigast nästa år (fast man vet aldrig med mig!), nu håller jag istället på att planerar hönshus och stall!! Ja hör och häpna jag sa att jag skulle ha häst om 5-10 år kanske men nu har tanken liksom satt sig: Jag vill ha häst och det nu! Och av någon outgrundlig fantastisk anledning så brukar jag få som jag vill så det är väl bara att sätta igång att bygga. Egentligen har jag redan en stor lösdriftsbox men jag behöver ju en kamrat till min pålle, den får min svägerska Camilla stå för, så det blir en egenbyggd box till inne i stallet. Virke verkar jag ha tidigare ägare lämnade ju det som tack för att dom slapp städa ladugårdarna.


En sån här hoppas jag på!

Hönshuset. Tänk att få gå ut och plocka sina egna ägg, vilket privilegium. Min kära och fantastiskt underbara granne Tommie tyckte att vi hade fastnat lite med tummen i... så han har helt sonika blivit byggherre, ingenting bättre kunde ha hänt mig får nu jäklar är hjulet satt i rullning och det ska bli så otroligt spännande. Bygget är planerat till helgen 10-11 juli.


Gammal svensk lantras - Blommehöns

Och nu, jag har blivit trädgårdsbiten, ordentligt! Jag har gjort en trädgårdsplan, observerat var jag vill att det ska blomma mer just nu, var jag borde sätta mer lökar i höst och jag har planerat in buskar rosor, klematis, kaprifol med mycket mer. Jag har också gjort upp en plan, förmodligen den viktigaste, för köksträdgården och det kommer att bli så fantastiskt med tiden! Idag ska jag åka till Trädgår´n i Söderfors och titta på och förhoppningsvis handla rosor.

Drömmen om självhushållning närmar sig.

Jag ska lära mig att skriva oftare så att det inte blir så förbannat mycket varje gång!

1 kommentar:

  1. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag förstörde din tidsplan vad gäller bygget av hönshuset. Jag kunde liksom inte hålla fingrarna borta när jag insåg att det fanns lite tid över. :)

    SvaraRadera