måndag 14 juni 2010

3 av 4

Det är den siffran som visar hur många dagar det har regnat av dom som jag har varit hemma. Men jag ska väl vara glad åt det kanske, allting växer och frodas och jag känner mig oerhört duktig som faktiskt har varit ute och arbetat i trädgården trots lite väta. Kaffebryggaren har förvisso åkt på fortare än snabbast ett par gånger, vad gör man inte för att berättiga sig själv en paus inne i värmen...Till och med katterna och hunden tröttnade på min flitighet och gick in och lade sig i farstun genom den trasiga glasdörren. Inte nog med att jag valde en hund med ett av dom mentalt hårdaste huvudena jag valde en som också har ett stenhårt huvud rent fysiskt, därav glasrutan.

Nu sitter jag alltså här och våndas lite över att behöva gå ut i dugget igen, jag har inte så mycket att välja på, rosorna och kaprifolen måste ner i backen dom har stått i växthuset och surplat vatten sen igår så det är väl bara att dra på mina hemmatofflor=gummistövlarna och ta på regnmössan.

...och det gjorde jag, nu är alla plantorna planterade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar