fredag 18 juni 2010

Djungelboken

Alla minns väl den stora, goa och genomsnälla figuren Baloo som lär "människobarnet" Mowgli hur man klarar sig i djungeln.






Jag har funnit honom, i en annan tappning bara.









Vad säga om en stor, go och genomsnäll ardennervallack på 16 år vid namn Balo.




Nu har jag gått och funderat lite och kommit fram till att jag blir mer och mer intresserad av att köra häst och att arbeta med häst, som att dra jordbruksredskap och saxa timmer till exempel. Ju mer intresserad jag blir desto mer börjar jag fundera på om det inte är en ardenner jag ska ha. Dom verkar ha ett fantastiskt lynne, perfekta för körning.

Jag har funderat på om en ardenner känns för tung att rida men och andra sidan vilka krav har jag på ridningen - Skogsmulleritter! Vad ska jag då med en akademiskt riden Nordsvensk till som jag förmodligen ändå kommer att ha ett fasligt sjå med framför vagnen då den inte är färdiginkörd...och jag menar vem är jag att köra in en häst jag vet nog inte ens vad som är fram och bak på en sele, möjligtvis en loksele då om inte annat så upptäcker jag det när jag försöker hänga svansen i klykan på lokorna.




Loksele.






Killen på bilderna står i Nyköping, jag har mailat med ägaren och jag funderar på att fråga om jag kan få komma och titta på honom på måndag. Han har något speciellt.

"Var nöjd med allt vad livet ger, och allting som du kring dig ser, glöm bort bekymmer, sorger och besvär..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar