onsdag 23 juni 2010

Ja, det här är Brunte då! Nej, jag bara skoja han heter Mulle.

- Shit, hans mule är lika stor som ditt huvud!
Ja, det är min underbara vän Steffie det som kläcker en sådan kommentar. Och ja hans mule är faktiskt lika stor som mitt huvud! Det var t.o.m så att fröken S blev en aning imponerad och tyckte att han var lite söt, med tanke på hur mycket häst han är, vi gissar 1000 kg, skulle jag nog säga Mycket söt.

Det här är alltså en kille som jag träffade i förrgårkväll efter att ha varit i Nyköping och sett Balo, som var jättefin för övrigt, men det klickade tyvärr inte. Med blodad tand dock ringde jag på en bildlös annons på en ardenner i Tungelsta. Någonting klickade nästan direkt, bara åsynen av honom från bilen fick Steffie att sitta med öppen mun. Jag vill gärna tro att det var hans utstrålning men förmodligen var hon i ett par sekunders chocktillstånd.

Nästa vecka ska jag hälsa på honom mer och se vad han kan. Jag ska bland annat rida, den största utmaning blir nog inte att han inte gått på flera månader utan bara att lyckas komma ner med rumpan på hans rygg. Observera rygg just, då en sadel bara är att glömma med hans vida, men charmerande, omfång just nu.

Ikväll har jag presenterat bjässen för Christian och den första kommentaren var väl - Jävlar!



Det är för övrigt ägarens presentation av pållen som är inläggets rubrik.








Mulle - det kan inte bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar