fredag 9 september 2011

Statarlängor och myggstift.

Missförstå mig rätt - Det är svårt att hitta något snyggare än jeans med bootcut som knölar sig lite av sin längd över just de där bootsen, så... jag älskar att polletten har trillat ner. Känns bara lite cheesy att inse att man är ett fan av banjon.

Här om dagen ringde det på min mobil. Det var ett nummer som jag inte kände igen och jag svarade. Kanske inte så häpnadsväckande men alla som känner mig till mer än namnet vet att jag är ganska dålig på att svara i telefon, framför allt när det för mig är ett okänt nummer. Glad är jag att jag denna dag gick emot mina principer för i andra änden var min Storasyster Nettans barndomskamrat. Bredvid sig hade hon sin arbetskollega. Otippat som få hade det visat sig att just hennes kollega hade vuxit upp på vår gård, Gården Annelund, och att hennes familj dessutom funnits på denna gård i tre eller fyra generationer. Tror ni jag gick igång! Jösses, nu har jag sagt att de är mer än välkomna att komma hit och få se gården igen och framför allt delge oss av dennes historia. Jag hoppas verkligen de tog erbjudandet på allvar.












Förutom historiafördjupningar ägnar vi oss ju också åt diverse friluftsaktiviteter nu för tiden. Kartan för Etapp 11 ligger nu nerpackad i ryggsäcken i sitt vattentäta fodral. Det fanns en etapp elva, puh tur! Kartan jag skickade efter innehöll alla elva faktiskt. Jag tror att dom på turistbyrån kan ha använt lite för mycket myggstift när de svarade mig att leden inte hade vår efterfrågade etapp! Ca 25 km kommer vår trio att vandra. Vädret visar en stor sol med en temperatur mellan 9-17 grader med syd-sydvästlig vind om 3-5 m/sek och 0 mm nederbörd. Toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar