onsdag 31 augusti 2011

Hårtovor och uteblivna bänklock.

Då var man där!

Som i ett nafs har det gått. Hela året faktiskt. Nu sitter jag iallafall vid skolbänken igen(läs vårat köksbord!) i mitt virtuella klassrum. Än så länge går det bra, så när som på en internetbläcka på ett par timmar och en konstant känsla av att jag borde vara på jobbet. Men allt har ju sin tid och i väntan på att få tillbaka internetet kokade jag saft och passade på att möblera om i sovrummet. Ni som känner mig drar på smilbanden nu över mitt eviga behov att prova mig fram med möblerna på olika ställen i rummen för att inte nämna i olika rum!

Men jag trivs med att vara hemma, Rocky trivs också. Det har förvisso knappt gått en dag än. Det är inte helt fel att börja med en skön promenad för att sedan komma in, äta frukost och sparka igång hjärncellerna till en streamad föreläsning, inte behövde jag borsta håret heller!

Jag ska själv försöka minnas den här dagen om mysbubblan spricker. Vilket alla lärare lovar och bedyrar att den gör! Naiv som jag är så tror ju jag att det inte finns några spetsiga föremål i min lilla värld för min bubbla att studsa mot. Jag får väl helt enkelt städa för mig!

She´s back!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar